Voorwoord Burgemeester Carla Breuer

Beste Sassemers,

Deze zomer hebben we met spanning uitgekeken naar september: de tijd van de Najaarsfeesten in onze regio. Hoe zal de situatie tegen die tijd zijn? Welke maatregelen zullen er dan nog gelden? Welke activiteiten zullen er door kunnen gaan? In de afgelopen anderhalf jaar hebben we geleerd hoe veranderlijk dat is. De ene keer moeten geplande activiteiten op het laatste moment geannuleerd worden. De andere keer kan er toch iets meer dan we hadden durven hopen.

Ik heb veel waardering voor de wijze waarop de verenigingen in onze dorpen met deze onzekerheid omgaan. De creatieve denkers en praktische doeners in die clubs laten zich niet ontmoedigen. Keer op keer bedenken ze mooie activiteiten, die ze zo nodig aanpassen aan de omstandigheden. Zo zorgen ze op een veilige manier dat er regelmatig iets te doen is in Teylingen.

De Oranjevereniging Sassenheim verdient zeker complimenten op dat gebied. In coronatijd hebben bestuur en vrijwilligers steeds hun best gedaan om alternatieven te bedenken en uit te voeren. Op Koningsdag was er een online quiz, een fietstocht en een verloting. Vroege vlaggers werden als vanouds beloond met taart. En de traditionele Avondvierdaagse werd de AvondVEELdaagse. Kan het niet linksom, dan doen we het rechtsom, zo lijkt het motto.

Nu staan we aan de vooravond van de Najaarsfeesten. Vorig jaar bleven de festiviteiten beperkt tot een kleine kermis in het centrum voor onze jongste inwoners. Voor de editie van dit jaar was lang onduidelijk wat er wel en niet zou kunnen. En dat terwijl iedereen natuurlijk staat te trappelen om er een feestje van te maken, na de heftige tijd die we hebben gehad!

Gelukkig wordt steeds duidelijker dat we inmiddels weer meer op een veilige manier kunnen organiseren. Samen met de Oranjevereniging hebben we gekeken naar de mogelijkheden. En vervolgens is het bestuur vol goede moed aan het werk gegaan om voor het dorp een feestweek 2.0 voor te bereiden. Daar zijn we ontzettend blij om.

Het doet me goed dat de organisatie zo meedenkt en zich verantwoordelijk opstelt. We rekenen erop dat ook de feestvierders dat doen en zich aan de regels houden die dan nog gelden. Als er naderhand weer veel mensen ziek worden, is het natuurlijk geen echt feest.

Ik wens alle inwoners van Sassenheim en bestuursleden en vrijwilligers van de Oranjevereniging Sassenheim mooie Najaarsfeesten toe!

Carla G.J. Breuer
Burgemeester van Teylingen