Over de Oranjevereniging

Vieren, herdenken, verbinden en ondersteunen.

De Oranjevereniging Sassenheim is in 1922 opgericht. Het doel van de vereniging is in de eerste plaats de feestelijke herdenking en viering in het openbaar van de verjaardagen van de leden van het Koninklijk Huis en van de gedenkwaardige gebeurtenissen betreffende het Huis van Oranje. Daarnaast staat de oranjevereniging voor de (feestelijke) herdenking en viering in het openbaar van alle gebeurtenissen welke gedenkwaardig zijn in de geschiedenis van land, gewest en gemeente.

Verder vervult de Oranjevereniging een belangrijke rol in de viering van traditionele feesten in Sassenheim en/of in de Duin- en Bollenstreek. Een van de bekendste activiteiten in dit kader zijn de jaarlijkse Najaarsfeesten.

Ook is het ondersteunen, bevorderen en organiseren van andere activiteiten, feesten en evenementen die in Sassenheim en/of de Duin- en Bollenstreek een belangrijke (maatschappelijke) functie vervullen of plaats innemen en/of die bijdragen aan het welbevinden en/of functioneren van een bepaalde bevolkingsgroep een belangrijk doel voor de Oranjevereniging.

Maak kennis met het bestuur

Het bestuur wordt gevormd door een active, enthousiaste groep vrijwilligers.

Onze sponsoren

Als vereniging zijn wij zeer dankbaar voor de steun van onze sponsoren.

[wpaft_logo_slider category=”ov-sponsoren”]