Sassenheim – Oranjevereniging Sassenheim introduceert deze week haar zelfgebrouwen jubileumbier met de naam “Scheve Hoed”. De afgelopen maanden zijn een aantal bestuursleden van de vereniging, die haar 100 jarige bestaan viert dit jaar, druk in de weer geweest met het brouwen van dit jubileumbier.

“Onze wens was om een bier te brouwen met een knaloranje kleur, maar dan wel met 100% natuurlijke ingrediënten” aldus Wouter, één van de betrokken bestuursleden. In Januari zijn we begonnen met een proefbrouwsel bij de Leidsche Bierbrouwerij, bekend van het Leidsche bier. De eigenaar van de brouwerij zag een mooie uitdaging in de wens om een oranje kleurig blond bier te brouwen.

Momenteel staat het bier nog even in de vergistingstank, maar binnenkort zal het bier gebotteld worden. Vanaf deze week kan iedere bierliefhebber het bier al bestellen via onze website. Voor maar €15,- krijg je 5 heerlijke biertjes en een uniek ‘Scheve Hoed’ glas. De bestellingen kunnen begin juni afgehaald worden aan de Tolhuisstraat in Sassenheim. Iedereen kan dan van dit feestelijke bier genieten als de vereniging haar jubileummaand aan het vieren is.