Draagvlak onderzoek Kermis

Vooraankondiging draagvlak onderzoek Kermis Sassenheim

De Oranjevereniging Sassenheim heeft de wens uitgesproken om de jaarlijkse kermis en de najaarsfeesten in het centrum te organiseren.

Voordat de Oranjevereniging een evenementenvergunning voor het centrum aanvraagt wordt onderzocht wat het draagvlak is onder de ondernemers in het centrum en de direct omwonenden. Dit draagvlak wordt onderzocht door het verspreiden van een vragenlijst. De direct omwonenden en de ondernemers ontvangen deze vragenlijst naar verwachting op 19 en 20 mei.

Rollen Oranjevereniging en gemeente

De Oranjevereniging Sassenheim is de initiatiefnemer van dit draagvlakonderzoek en neemt naar aanleiding van de uitkomst een besluit. De rol van de gemeente is dat zij het draagvlakonderzoek faciliteert en de Oranjevereniging adviseert bij het nemen van een besluit.

Wat gebeurt er met de uitkomsten?

De uitkomst van het onderzoek zal voor de Oranjevereniging input zijn om wel of geen vergunning aan te vragen voor het centrum. Wanneer het centrum geen optie blijkt te zijn, wordt er zoals gebruikelijk een vergunning aangevraagd voor de huidige locatie (Wasbeek). De uitkomsten worden gepubliceerd op www.teylingen.nl en in De Teylinger.

Meer informatie

Meer informatie over het draagvlakonderzoek wordt na de verspreiding van de vragenlijst op 19 en 20 mei gepubliceerd.