Vanavond om acht uur zijn we allen 2 minuten stil. We staan stil en herdenken hen die tijdens de Tweede Wereldoorlog en in de vele vredesmissies daarna hun leven hebben gelaten voor onze vrijheid. Stil staan kunnen we overal, thuis, binnen, of buiten op straat. Stil staan doen we omdat we beseffen dat de vrijheid waarin de meesten van ons zijn opgegroeid lang niet voor alle mensen zo vanzelfsprekend is. Net als Toen leven ook nu nog vele mensen in landen of gebieden waar die vrijheid niet vanzelfsprekend is. Waar je niet vrij kunt zeggen wat je denkt. Waar je niet vrij kunt zijn wie je wilt zijn. Waar je niet vrij kunt geloven wat je gelooft. Laat dat besef ons helpen om de wereld iedere dag een klein beetje beter te maken. U doet toch ook mee!

Vanaf 18:00 uur vanavond kunt u herdenken en bloemen leggen bij het monument in het centrum van Sassenheim. Houdt bij uw bezoek de 1,5 meter afstand in acht. Om 20:00 uur zullen de foto’s van de kranslegging online te zien zijn via onze website en op sociale media.