Laden Evenementen

Op zaterdag 4 mei herdenken we in Nederland allen die sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog zijn omgekomen in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.
We herinneren ons de periode van rechteloosheid en onvrijheid in ons land in de jaren 1940 tot en met 1945. De oorlogen in de wereld laat ons eens en te meer beseffen hoe waardevol vrede is. Helaas niet altijd en overal is dat vanzelfsprekend.

18:00 uur Eenieder wordt verzocht om tot zonsondergang de nationale driekleur halfstok te laten hangen.

19:00 uur Herdenkingsdienst in de Dorpskerk

In de Dorpskerk herdenken we met gedichten en een ensemble van Harmonievereniging Crescendo.
Aansluitend lopen we in een stille tocht naar het herdenkingsmonument.

19:35 uur Samenkomst bij het herdenkingsmonument

Met medewerking van:
Drum- en showband Adest Musica
Tjarda Sassenheim
Scojesa

20:00 uur Twee minuten stilte

20:02 uur Wilhelmus

Aansluitend kranslegging en defilé.

Het defilé wordt geopend door het bestuur van de Oranjevereniging. Direct aansluitend kunnen inwoners van Sassenheim bloemen leggen. Wij verzoeken u te defileren in dezelfde richting als het bestuur.

20:15 uur Na het defilé opent de Pancratiuskerk haar deuren

Terwijl u geniet van een kopje koffie of thee zal Christelijke Harmonievereniging Crescendo de muziek verzorgen en Stichting Oud Sassenheim laat u diverse interviews en fotobeelden                       zien van inwoners van Sassenheim die de oorlog bewust hebben ervaren.