Dit evenement is voorbij.

De vrienden van het Vollebregt orgel verwennen de muziekliefhebbers dit jaar op een sprankelend concert van Berget Lewis & ZO! Gospel Choir. Tevens zal organist Bert van den Brink een muzikale bijdrage leveren.

Net als vele bekende Amerikaanse zangeressen startte Berget met zingen in de kerk. Het was een mooie start, want op vijftienjarige leeftijd toerde ze al met een gospelkoor door Amerika. Berget Lewis werd al eens uitgeroepen tot ‘beste zangeres van Nederland’ maar ze is veel meer dan dat: Berget Lewis is niet minder dan een muzikaal fenomeen!

ZO! Gospel Choir is samengesteld uit het beste zangtalent dat Nederland te bieden heeft. Het repertoire van ZO! Gospel Choir varieert van krachtig opzwepend Black Gospel tot ingetogen soulvolle liedjes en cross-overs tot andere populaire genres zoals jazz, klassieke muziek, R&B en zelfs pop.

Organist Bert van den Brink kreeg op 5 jarige leeftijd zijn eerste pianoles. In 1976 begon hij zijn professionele klassieke opleiding aan het conservatorium van Utrecht, waar hij in 1982 cum laude afstudeerde. Bert heeft opgetreden met bekende artiesten als Toots Thielemans, Chet Baker, Louis van Dijk, Jules de Korte, Cor Bakker en vele anderen.

De toegang is gratis, maar er mogen maar 150 bezoekers in de kerk. Daarom is het verplicht om van te voren een plek te reserveren via onze website.

Commissieleden: Ger Hoogervorst en Rob Koek