Kermis blijft vooralsnog bij De Wasbeek

De Oranjevereniging dient geen aanvraag in voor een kermis in het centrum van Sassenheim.

De locatie blijft vooralsnog bij De Wasbeek. Dit hebben gemeente Teylingen en de Oranjevereniging Sassenheim samen besloten op basis van de uitslag van het draagvlakonderzoek onder inwoners en ondernemers in het centrum. Uit de onderzoeksresultaten kwam naar voren dat 51% tegen verplaatsing van de kermis naar het centrum is.

Rob Koek, de voorzitter van de Oranjevereniging Sassenheim, wil de kermis graag verplaatsen: ‘Ik denk dat de meerderheid van de bezoekers liever naar het centrum gaat voor dit evenement’. Daarom gaat hij verder in gesprek met omwonenden en ondernemers om nader te verkennen wat de gezamenlijke wensen en belangen zijn en welke zorgen rond een kermis in het centrum weggenomen kunnen worden.

Trots op bijzondere kermis

Dit najaar staat de kermis op de bekende plek bij de Wasbeek. Het terrein wordt nu gebruikt als bouwplaatsinrichting voor het nieuwbouwproject Teylingerhof maar zal tijdens de kermisweek beschikbaar zijn voor de kermis. Burgemeester Carla Breuer is trots op dit bijzondere evenement: ‘De Oranjevereniging krijgt het elk jaar weer voor elkaar om de kermis in Sassenheim te organiseren. Dit najaar in een nieuw jasje; met speciale prijzen en veel attracties. Ik hoop dat zo veel mogelijk Teylingers van deze attracties kunnen genieten.’

Achtergrond

De Oranjevereniging Sassenheim heeft de wens uitgesproken om de jaarlijkse kermis en de Najaarsfeesten in het centrum te organiseren. In het voorjaar van 2017 is een draagvlakonderzoek uitgevoerd onder centrumbewoners en ondernemers. De gemeente faciliteerde in de uitvoering en bedankt alle deelnemers voor het delen van hun mening.

Uitslag

Bekijk de uitkomsten van het draagvlakonderzoek. Een samenvatting hiervan wordt gepubliceerd in de Gemeenteberichten in de Teylingen.